Aljaška a Kanada 2001
OBSAH | MAPA CESTY | FOTOGALERIE | STATISTIKA | ODKAZY

Slims East Route

6. září 2001: Dnes jsme byli obdařeni nádherným dnem. Od rána příjemně svítí slunce, pomalu se otepluje a krajina hýří podzimními barvami. Balíme vše potřebné na dva dny strávené v divočině a řádně obtěžkáni batohy vyrážíme na cestu.

Podzim v plném proudu
nic
U´dolí řeky Slim´s River
Údolí řeky Slim´s River

Prvním zpestřením hned pro začátek je překonávání rozvodněného (naštěstí ne moc) potoka Vulcan Creek. Cesta je ale jinak poměrně dobře znatelná, občas značená malými mužíky z kamení, přesto se nám ji podařilo několikrát ztratit. Je tu totiž spousta zrádných míst v podobě fiktivních rozcestí, naprosto zcestných cest i úseků bez jakékoliv znatelné cesty. Lidé rovněž chodí kvůli neustále se měnícím podmínkám pokaždé jinudy, často je tak třeba vyvinout trochu toho orientačního úsilí. Takovou první lekci jsme dostali hned v úvodu, to když jsme se bezstarostně vypravili vstříc zprvu nevinně vyhlížející travině, která se z mírně podmáčené louky rázem změnila ve zrádnou bažinu. Vysvobozením byl nedaleký les a výrazným zmáčením to odnesla jen jedna bota a noha. Krajina je neuvěřitelně pestrá a tak úseky vedoucí lesem střídají kamenité pláně a písečné pasáže podél řeky Slim´s River. Vychutnáváme úchvatné pohledy na údolí sevřené z obou stran strmými svahy hor a báječný pocit putování opuštěnou divočinou, který ještě umocňují medvědí stopy, na něž narážíme na každém kroku. Musím však dodat, že za celé dva dny jsme žádného chupáče neviděli a nevím zda říci bohužel či naštěstí.

Stále dál od civilizace...
Mt. Maxwell
Svačinka

Krásný den - krásná příroda
Odpočinek v liduprázdné krajině
Tady je medvědovo

Po zhruba 21 kilometrech jsme odpoledne přišli na místo, které je doporučováno k přenocování. Jelikož ještě není moc pozdě a vzhledem k tomu, že nemůžeme vědět, jaké počasí nás čeká zítra, necháváme tu batohy a vydáváme jsme se ještě na sklonku dne na další cestu, abychom viděli ledovec Kaskawulsh Glacier. Začínáme stoupat po úbočí Mt. Vulcan, nedokázali jsme se při tom ovšem vyhnout lesu, což nás stojí hodně psychických i fyzických sil a navíc je to pomalé, neboť les je plný borůvčí, malých keřů a popadaných kmenů. Nakonec jsme se přece jen vyškrábali několik set metrů nad údolí, odkud je výhled na ledovec a okolní hory vskutku impozantní.

Výhled ze svahů Mt. Vulcanu
nic
Ledovec Kaskawulsh Glacier

Seshora jsme si naplánovali snazší cestu dolů, ale nepříjemnému prolézání hustého porostu jsme se stejně nevyhnuli. Po převážně kamenitém povrchu v údolí jsme se před setměním vrátili k batohům, postavili stany a po rychlé večeři stejně rychle zmizeli ve svých spacácích. Byl jsem řádně unaven, vždyť jsme za celý den naběhali skoro 27 kilometrů.

7. září 2001: Druhý den je všemu jinak. Chvílemi drobně prší, je zima a mraky zakrývají vrcholy čerstvě zasněžených hor. Jsme rádi, že jsme se na ledovec šli podívat již včera a tak ráno bez zbytečných průtahů vyrážíme na cestu zpět.

Ráno na Slims East Route

Nebyla to tak příjemná procházka jako včera (trochu chladnější a vlhčí), ale s vědomím, že včerejší zážitek nám již nikdo nevezme, jsme svižným krokem asi za 5 hodin dorazili zpět k autu.
Odjezd byl zpestřen takovou malou příhodou. Když jsme včera vyráželi na cestu, našli jsme v autě větší množství odpadků, kterých jsme se zapomněli zbavit a které jsme se báli nechat po dobu naší nepřítomnosti v autě. Usoudili jsme, že bude bezpečnější je zavěsit někam vysoko na strom. Tak se také stalo a teď, když se pro ně Karel vracel, našel strom, na kterém visely, celý ohoblovaný od medvěda, který se na něj snažil vyšplhat. Chybělo mu ale tak půl metru - museli jsme ho pěkně vytočit.
Nepříjemné je, že místo pokračování dále po Alaska Highway musíme jet zpět do Haines Junction do visitor centra kvůli vrácení protimedvědích kanystrů, což znamená 75 zbytečných kilometrů tam i zpět. Po téhle zajížďce pokračujeme podél břehů ohromného jezera Kluane Lake a pak dále na západ vstříc hranici s Aljaškou. Je pošmourný večer, co chvíli prší a lesnatá liduprázdná krajina působí ponuře a tísnivě. Na prahu noci jsme zakotvili v kempu Lake Creek Campground, který je velmi vhodně vybaven přístřeškem s ohromnými kamny, na nichž až do půl jedné v noci smažíme kuřecí stehna. Takové jídlo se vyplatí!